Arrenca el 1er mentoring d’Aula Actual pels quatre alumnes beneficiaris de la beca “Joves Talents” de la Fundació Agbar

Barcelona, dilluns, 16 de setembre.-  Amb una sessió dedicada a  tècniques d’aprenentatge, avui la Inés del Carmen i el Lakhbir Singh – de l’IES Barcelona-Congrés-; i la Judith Cutillas i l’Andrea Ismail – de l’IES Numància de Santa Coloma de Gramenet– han estrenat el cicle de sessions de mentoring que rebran per part del programa d’Aula Actual, amb l’objectiu que puguin aprofitar els estudis universitaris que just començaran enguany gràcies a la beca.

Aquests alumnes se sumen als alumnes i a les alumnes beneficiàries de les anteriors edicions del 2016, 17 i 18, i que actualment ja estan cursant quart, tercer i segon grau a les universitats de Barcelona, Politècnica de Catalunya, i que el dilluns passat també van rebre aquest acompanyament de l’equip d’Aula Actual: el programa veïnal de la CONFAVC que promou la millora de les condicions de vida, des de l’infantesa fins a l’edat adulta avançada, dotant de recursos diversos a cada estadi vital.

En aquesta primera sessió el director del programa, Jordi Balcells- psicopedagòg professional- ha iniciat el mentoring fent un repàs dels recursos de tècniques d’aprenentatge i ha parlat dels canvis de models de producció que es preveuen i que comportaran la destrucció de molts llocs de treball, amb la finalitat que els i les alumnes puguin reorientar els seus interessos laborals en cas que estiguin afectades per aquests nous horitzons.

La responsable de projecte de la Fundació Agbar, Beatriz Beza, també ha donat la benvinguda als nous beneficiaris i beneficiàries del programa, “Joves Talents”, que té l’objectiu d’ajudar a estudiants amb excel·lència acadèmica però que provenen de llars amb dificultats econòmiques i/o amb ambients culturals amb risc d’abandonament acadèmic, pel fet de tenir barreres idiomàtiques i/o pertànyer a orígens culturals forans.