Les famílies dels i les alumnes becades acudeixen al mentoring d’Aula Actual

“Els vostres fills i filles estan construint un món diferent, i amb això heu de donar-los recolzament, obertura de mires, perquè les seves necessitats, amb els estudis que estan cursant, porten a noves relacions socials, i una obertura de valors que cal entendre-la, respectar-la i recolzar-la”. Amb aquestes contundents paraules, el director d’Aula Actual, el psicopedagog Jordi Balcells,  començava la sessió de “mentoring” el dia 17 de juny, destinada a les famílies dels onze estudiants beneficiaris de la Beca Jove Talents que la Fundació Agbar dóna cada any, amb l’acompanyament acadèmic i psicològic de l’equip d’Aula Actual.

En total van ser unes 10 famílies d’origens culturals ben divers – vingudes de la Xina, Marroc, Armènia, Equador i Catalunya- les que van presentar-se a la sessió de mentoring preparada especialment pels nuclis familiars dels i les estudiants becades, amb l’objectiu que, malgrat contextos familiars a vegades complexos, els i les estudiants se sentin recolzades amb els estudis que estan fent. En aquest sentit, Jordi Balcells va destacar que “des de la universitat UPC estaven molt contents del rendiment acadèmic d’aquests estudiants becats i becades, que està per sobre de la mitjana de la resta de la classe”.

Balcells també va advertir  a les famílies que “no havien de baixar la guàrdia i ser bones i bons observadors, ja que els seus fills i filles es troben en una de les etapes més vulnerables de la vida”.  Per acabar la sessió, el director d ‘Aula Actual va dir-los “que no dubtessin en contactar-lo” davant de qualsevol preocupació o contratemps.

Cal destacar que a inicis de juliol es farà públic el llistat definitiu dels i les alumnes seleccionats enguany per la Beca Jove Talents que la Fundació Agbar que entre d’altres coses, té en compte famílies vulnerables amb risc d’exclusió social i cultural, i el rendiment acadèmic dels seus fills i filles.