Les xarxes de solidaritat i talents vertebren el projecte de reforç educatiu d’Aula Actual

Ni la pandèmia de la Covid-19 ni l’Estat d’Alarma han aturat el projecte de reforç educatiu que Aula Actual tenia prevista desenvolupar amb l’alumnat amb dificultats d’aprenentatge de dos centres educatius del Baix Llobregat: l’Institut Francesc Ferrer i Guàrdia, de Sant Joan Despí, i l’Institut Joanot Martorell, d’Esplugues de Llobregat.

La clau de l’èxit d’aquest projecte és que el professorat són també estudiants joves universitaris, que en aquest cas, s’han beneficiat de les beques Joves Talents de la Fundació Agbar, i de les sessions de mentoring d’Aula Actual, tant pels les i els beneficiaris, com un acompanyament als familiars.

Concretament Aula Actual desplega als dos centres esmentats de secundària un model de reforç i ajuda personalitzada a 14 alumnes que afronten certes dificultats en dos àmbits: classes de Batxillerat i repàs per a les proves de selectivitat, de matemàtiques, física i química; i classes d’ESO: de naturals i matemàtiques, per l’alumnat que necessiti aquest suport.

L’acompanyament i suport educatiu i emocional es fa a través d’una plataforma educativa on line (Google Classroom en aquest cas) trucades de mòbil, videoconferències i mails entre alumnes i professors.

Per a orientar al professorat del reforç –  els joves universitaris- amb instruments pedagògics aquests estan assessorats per coordinadors educatius dels centres, professors de les matèries i per Jordi Balcells, director d’Aula Actual i professor de pedagogia terapèutica.

Aquest model que fomenta l’empatia entre joves de tu a tu, és el que va innnovador-se en el servei de Reforç Educatiu que Aula Actualva desplegar a l’IES de Numània de Santa Coloma de Gramenet. Servei que va rebre un Reconeixement Veïnal en la III edició d’aquests premis de la CONFAVC.