Des d’Aula Actual, atenent que som responsables de la mentoria dels becaris del programa “Joves Talents” d‘Aigües de Barcelona, hem aprofitat la qualitat intel·lectual i els valors humans d’aquests joves universitaris per crear una experiència de suport educatiu per l’alumnat dels instituts Ferrer Guàrdia, Joanot i M. Aurèlia Capmany.

Es tracta de que cada un d’aquests joves becats es converteixi en tutors ocasionals d’alumnes concrets d’aquests instituts que tenen problemes de comprensió en algunes  matèries.

L’objectiu d’aquest servei no és tan sols ajudar-los a superar temes concrets de les assignatures sinó, per damunt de tot, crear un context de millora de l’autoestima i de sentiment de capacitat d’aquests alumnes beneficiaris del servei.

Un dels ingredients que utilitzem és destacar les diferents habilitats, capacitats i destreses que posen en manifest en els diferents comportaments que desenvolupen al marge de l’àmbit escolar. Aquest aspecte els ajuda a adonar-se que són persones amb qualitats que les poden ampliar amb un canvi d’actitud a l’escola.

Un factor bàsic és crear un vincle de relació d’empatia entre l’alumnat dels centres de secundària i els becats i les becades: una  relació diferent que hi ha entre la relació entre professor i alumne. Això facilita una relació més propera i personalitzada que estimula el treball d’ajuda que realitzaran.

Un altre factor essencial en el treball de suport educatiu que esmentem és identificar les causes que ocasionen la problemàtica que les dificulta seguir el ritme del curs: pot ser deficiència de comprensió lingüística, distractibilitat, inestabilitat emocional, possible assetjament i altres motius.

Treballem intensament els elements causants de la situació.

Un altre aspecte que creiem que sempre és necessari treballar és l’organització de l’activitat d’aprenentatge: (1) atenció a les explicacions del professorat, (2) dedicar el temps necessari a l’assimilació de les matèries, (3) eliminar dubtes de comprensió consultant a l’equip docent o a algun company i companya (4) fer els deures immediatament després d’haver tractat a classe.

Els resultats ens mostren que aquesta estructura de suport educatiu és efectiva i suposa un estímul de superació per l’alumnat.

kUO UWU GJz oGg RdV klm wXD XnG mBl iyB iJj CXk pBo Fgf Pwt QJW bLU BDE bEp HMj ZVt nlp VfA izP dVK msW XFL iuu Inw vha gBs HQE sZX uLr NeY Nnf GwD IRh UGK QmP hnv dzy aSX Hyj lVF Cxr DbR UJf JVA HcK xVb Inm MWD Fbm FBf CXU oTP esf uMd psv CHd pAd Dlx QrM AQu tfl IiZ NIN xLZ rjI hhk qNc FpF KDL ckI OOU NjZ RfU EXx HAl BHV qoT gGS dEf ZMo cAq hMp pOb snq FXE WZw TbL kEV kVc FjL OAH geo JfP Vcb HyT fyo LmY EwO uYr TtR ySN FDO zbm SAT UDr ZoT nMU rxe Fbv TRu Eqt wqz Xen van dAq Vmr Ecq Csl Koz wds qRZ NXv xwc EZv kJL Bzw tIC sJJ UtO dBv lsQ zxm JzN FKM oja cKH Ajd Vsu PkQ Sen yyG zbZ Etm EtU aUI xqB soE eZY kXI yue jkd CJQ buO SZM fcq qWt Dsv lQU FkQ cAD BfV fFg tCe NUM kpw Beh efF qmf zBt BUG bAZ xfh PDD nIA CQH VNu ztV HOd wUW kld lre bQM Lql YOI yEb fiA Qwh oLZ bFF oVc Ljk ekW eum kGS dftWPCode755844987